CD&V ongerust over speelveld Tarwelaan

woensdag, 27 september, 2017

In mei ll. werd er gewerkt op het speelpleintje aan de Tarwelaan. Het pad tussen Tarwelaan en Boekweitlaan (de ‘Trage Weg De Wip’) werd opgebroken, de pingpongtafel en het basketpleintje weggehaald en een deel van de omheining afgebroken.

Enkele maanden later zijn het pad en de omheining nog niet hersteld. Men moet nu over het gras wandelen om het speelpleintje te bereiken of om de doorsteek te gebruiken. Kinderen kunnen zomaar op straat lopen nu de omheining verdwenen is.

CD&V-fractieleider Koen Breugelmans vroeg tijdens de gemeenteraad van 25 september naar de reden van deze ingrepen en naar de toekomstplannen van het stadsbestuur met dit speelveldje.

De bevoegde schepen stelde dat een deel van het speelveld gelegen is op privé-grond. De vorige eigenaar had dit terrein ter beschikking gesteld van de stad, maar de nieuwe eigenaar wenst het terrein te (laten) bebouwen en verzocht de stad om dit terreingedeelte te ontruimen. Op korte termijn wordt wel de omheining opnieuw geplaatst omheen het terreingedeelte van de stad, dat trouwens speelveld blijft. De stad is ook op zoek naar een bijkomende locatie voor een speelveld in Koningshooikt. Indien je een mogelijke locatie weet kan je het ons altijd melden via info@lier.cdenv.be