In het huwelijksbootje stappen? De stad bepaalt wel wanneer

vrijdag, 30 juni, 2017
In het huwelijksbootje stappen? De stad bepaalt wel wanneer

Jaarlijks stappen heel wat Lierenaren en Hooiktenaren in het huwelijksbootje. Meestal een van de mooiste dagen uit hun leven. Een groot deel onder hen kiest ervoor om na de plechtigheid een receptie te houden in het stadhuis. Zij worden door de stad echter verplicht om het laatst mogelijke uur te nemen. Bovendien moeten vanaf nu ook paren die geen receptie wensen, zich aanpassen en verplicht het voorlaatste uur nemen om te huwen.

Zo bemoeilijkt men aanzienlijk de organisatie van de huwelijken van onze stadsgenoten. Het is de taak van de stad om zijn burgers te faciliteren en niet omgekeerd. We betreuren het dan ook dat onze inwoners op de mooiste dag van hun leven niet vrij kunnen kiezen wanneer zij in het huwelijk treden. We roepen de schepen op om zo snel mogelijk komaf te maken met de verplichte aaneenschakeling van huwelijksplechtigheden, en wat meer rekening te houden met de wensen van de toekomstige trouwkoppeltjes.