CD&V Lier-Koningshooikt nodigt alle Lierenaars en Hooiktenaren uit op drie ‘ateLIERs’. Op deze drie thematische gespreks- en debatmomenten kunnen inwoners hun ideeën over Lier & Koningshooikt kwijt en zullen wij onze eigen ideeën voorleggen. De resultaten van de drie ateLIERs zullen meegenomen worden in ons verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2018.

Lijsttrekker Stijn Coenen verduidelijkt: “Wij geloven rotsvast dat de beste ideeën voor een nog mooier Lier & Koningshooikt ontstaan wanneer je mensen op een positieve manier uitdaagt. Wij willen met de Lierenaars & Hooiktenaren nadenken over onze stad, er met hen over praten en ons laten inspireren door de beste adviseurs die een stad zich kan dromen: haar inwoners.

Maxime Penen, voorzitter van de afdeling, pikt in: “Op onze nieuwjaarsreceptie zei ik dat we ons programma samen met de inwoners zouden schrijven. In een eerste fase hebben we vooral in de luwte gewerkt: al maandenlang voeren we persoonlijke gesprekken met betrokken inwoners en verenigingen om te voelen wat hen bezighoudt. Met al die ideeën zijn we aan de slag gegaan. Nu breekt de tweede fase aan en gooien we de boel helemaal open.

Het eerste ateLIER gaat door op zondagochtend 3 december op Thomas More Campus Lier (Antwerpsestraat 99). De thema’s die ochtend zijn enerzijds lokaal ondernemen & landbouw en anderzijds cultuur, sport, toerisme & vrije tijd. CD&V voorziet in koffie en koeken voor de aanwezigen. Iedereen is welkom, leden en niet-leden.

Een tweede ateLIER staat gepland op zaterdagmiddag 20 januari (CC Colibrant, Deensestraat 6-7) met als thema’s jeugd, jonge gezinnen & actief ouder worden aan de ene kant en armoede, integratie & zorg aan de andere kant. Het derde en laatste ateLIER zal doorgaan op zondagochtend 25 maart (locatie wordt nog bekendgemaakt, in Koningshooikt) en behandelt mobiliteit, wonen, duurzaamheid & leefomgeving.

Opdat we voldoende koffiekoeken zouden kunnen voorzien: inschrijven bij voorkeur voor 30 november via http://lier.cdenv.be/kalender

Kalender ateLIERs

Zondag 03/12/2017, Thomas More Campus Lier (Antwerpsestraat 99)
09u30 Onthaal | 10u00 Start | 12u00 Einde