Mobiliteit is een thema dat iedereen bezighoudt. Vorig jaar besliste het college om in het kader van het decreet Basisbereikbaarheid aan te sluiten bij de vervoersregio Antwerpen en de Mechelse vervoersregio te verlaten. Uit de plannen waarover we nu beschikken, blijkt dat de lijnen 560 en 561 uit het kernnet geschrapt zouden worden.

Kersvers gemeenteraadslid Evi Van Camp vroeg afgelopen maandag tijdens de gemeenteraad naar de stand van zaken, en probeerde – tevergeefs – te polsen naar de alternatieven die het college voorziet om de basisbereikbaarheid tussen Lier en Koningshooikt enerzijds, en de verschillende wijken en verbindingen naar Mechelen anderzijds te garanderen.

Vervoer tussen verschillende dorpen en gemeenten wordt steeds moeilijker, de vervoersarmoede op het platteland dreigt toe te nemen en alternatieve vervoerswijzen blijven jammer genoeg vage beloftes. Daarom zullen we dit dossier blijven opvolgen,” aldus Evi.

foto van Evi van Camp.

• Mobiliteit & openbaar vervoer