Eind oktober werd in opdracht van de stad de overkapping voor de bussen op het Leopoldplein gesloopt. Nadien zouden er twee nieuwe schuilhuisjes geplaatst worden voorzien van zitbanken, verlichting en een vuilnisbak.

De sloopwerken werden begin november afgerond. Van de schuilhuisjes is evenwel nog steeds geen spoor. De busgebruikers moeten het in deze koude en zeer natte periode van het jaar stellen zonder enige vorm van beschutting. Ze moeten noodgedwongen hun toevlucht zoeken in de stationshal, portalen van woningen en overdekte doorgangen naar garages.

CD&V-fractieleider Koen Breugelmans wilde dan ook van het stadsbestuur graag weten waarom de sloopwerken én de plaatsing van de schuilhokjes niet aaneensluitend gebeurde.

Volgens schepen Wollants werden er voldoende afspraken gemaakt tussen de stad en De Lijn / de NMBS, maar loopt de levering van de schuilhokjes desondanks vertraging op.

Op de vraag of het dat niet logischer was geweest de timing van de plaatsing van de bushokjes af te wachten alvorens de opdracht te geven tot sloop van de overkapping kregen wij geen antwoord. Meer nog: er is tot op de dag van vandaag, vier weken na de sloop, nog geen zicht wanneer de busreizigers in het droge kunnen staan wachten.