Op 7 juni gingen onze CD&V-senioren de sportieve toer op en trokken ze met een groep van 17 fietsers naar het spoorwegfort in Duffel en domein Roosendael in Sint-Katelijne-Waver.

De groep trok eerst naar Duffel waar een gids de geschiedenis van het fort uit de doeken deed. Ook een tocht door de donkere gangen, de vertrekken van de soldaten en officieren stonden op het programma. Na de lunch fietste de groep verder naar abdij Roosendael, waar de sympathieke gids Jan Durnez hen rondleidde door het 800 jaar oude landschap.

“Jan gidste ons langs de conciërgewoning, het koetshuis, de tuinbruggen en ijskelder van het domein. Hij wist ons zelfs heel wat te vertellen over de verschillende hoogstambomen in het park”, vertelt Danny Martin, voorzitter van CD&V-senioren, enthousiast.

Na de rondleiding fietste de groep terug richting Lier, en hielden ze nog halt in Duffel voor een terrasje. “Met 25km op de teller en de zon die meezat, was een terrasje de ideale afsluiter om na te genieten.”