Maandagavond lazen we in de media dat N-VA en Open VLD een akkoord hebben bereikt om de volgende zes jaar opnieuw samen te besturen. Namens CD&V Lier-Koningshooikt geeft onze lijsttrekker en toekomstig fractieleider Stijn een korte reactie.

“Gezien de verkiezingsuitslag was het logisch en legitiem dat de huidige meerderheidspartijen aan zet waren. Er waren ook een aantal straffe persoonlijke scores te noteren. Felicitaties zijn dus op z’n plaats. Wél is het verrassend dat de andere democratische winnaars van de verkiezingen in Lier en Koningshooikt niet uitgenodigd werden om te verkennen of het mogelijk was een meerderheid te vormen. Dat zou volgens ons correct geweest zijn ten aanzien van de kiezers die duidelijk de nieuwe ploeg en frisse ideeën van onze lijst wisten te waarderen.”

Stijn vult aan:

“We hebben aangeboden om in gesprek te gaan. Daar is echter niet op ingegaan. Jammer. Dat sterkt me in m’n gevoel dat andere opties nooit écht overwogen zijn en men altijd de intentie heeft gehad verder te besturen en de postjes onder elkaar te verdelen. Wij kijken dan ook uit naar de voorstelling van het bestuursakkoord en zullen kritisch, maar positief en constructief, oppositie voeren, in lijn met onze hele campagne.”