Deze week valt een beknopte versie van ons verkiezingsprogramma bij alle Lierenaars en Hooiktenaren in de brievenbus. "Meer Lier, Meer Hooikt" is de naam. Het is een plan voor meer levenskwaliteit en meer geluk in Lier en Koningshooikt. Een ambitieus toekomstplan, geen programma voor enkel de komende zes jaar. Het is ons beeld van de stad die we willen doorgeven aan onze kinderen en kleinkinderen.

Wij dromen ervan dat die stad een plek blijft waar alle mensen hun draai vinden. Waar kinderen kunnen spelen, jongeren kunnen uitgaan, jonge gezinnen niet moeten vluchten om te onthaasten, ondernemingen kunnen bloeien… Een stad waar mensen zich goed voelen en gezond zijn, waar oma’s en opa’s zich kunnen ontspannen, waar het veilig en aangenaam wonen is, waar leven in de brouwerij is, zodat mensen elkaar ontmoeten en plezier kunnen maken.

Dit programma komt niet uit de lucht vallen. We schreven het na tientallen gesprekken met inwoners en verenigingen, na drie inspraakmomenten, na de memoranda van onze adviesraden grondig te hebben doorgenomen. Kortom: het is ook úw programma.

Tot slot: uiteraard is dit boekje maar een beperkte greep uit ons hele programma. Ons volledige programma van 158 actiepunten vind je elders op onze site.