Op Facebook zijn we al even bezig onze kandidaten voor te stellen. Met het einde van de zomervakantie in zicht brengen we graag onze lijst als geheel naar buiten. Die is sterk vernieuwd en verjongd. “Eén derde bestaat uit jongeren. En vijftien kandidaten nemen voor het eerst deel aan verkiezingen. Zij worden gesteund door heel wat ervaring”, zegt onze lijsttrekker Stijn.

Het was een van onze doelen: de vernieuwde dynamiek binnen het team zichtbaar maken op de kandidatenlijst. En dat is gelukt.

Stijn: Ik ben bijzonder fier de ‘spits’ van dit team te mogen zijn. Het zijn 33 zeer verschillende, straffe mensen met een groot hart voor Lier en Koningshooikt. 11 van de 33 kandidaten, één derde, zijn JONGCD&V’ers. En vijftien kandidaten nemen voor het eerst deel aan verkiezingen.

Onze voorzitter Maxime geeft nog enkele cijfers mee.

De gemiddelde leeftijd van onze kandidaten is 44 jaar. De jongste is 19 jaar, de oudste 74. We zijn er ook in geslaagd de zogenaamde ‘rits’, de afwisseling van mannen en vrouwen op de lijst, over de hele lijst door te trekken.”

Het ‘jonge geweld’ wordt gesteund door een pak ervaring. Met Koen Breugelmans, Gert Van Eester en Dirk Janssens nemen drie uittredende gemeenteraads- en OCMW-raadsleden deel. Bovendien staan met Koen, Gert en Rita Van den Bulck drie gewaardeerde ex-schepenen van onze mooie stad op de lijst. En bijna al onze kandidaten zijn actief in onze verenigingen, jeugdbewegingen, adviesraden, buurt- en wijkwerkingen.

Met Evi Van Camp hebben Lier en Koningshooikt ook een vertegenwoordiger op de CD&V-lijst voor de provinciale verkiezingen. Zij zal er op de 4de plaats terug te vinden zijn.

Onze volledige lijst

11.   Onur Alar

22. Lea Van Nuffelen

33. Gert Van Eester

Alle info over de verschillende kandidaten kan je hier terugvinden.