Een klein jaar geleden streken we met onze ‘Plant-je-idee-boom’ neer op de jaarmarkt in Koningshooikt. Daarmee gaven we het startschot van een maandenlang traject waarmee we dankzij de input van veel Lierenaars & Hooiktenaren, nu ons verkiezingsprogramma vormgeven.

De beste ideeën ontstaan volgens ons namelijk wanneer je mensen met verschillende ideeën samen zet. Daarom organiseerden we de afgelopen maanden ook drie ateLIERs, drie dialoog- en inspraakmomenten, waarop inwoners hun visie op bepaalde thema’s met ons konden delen.

Want we hebben in onze stad geëngageerde mensen nodig met een visie. Mensen die opportuniteiten zien en projecten willen realiseren. Deze stad vormgeven, dat doen we niet alleen.

Samen met de Lierenaars & Hooiktenaren, met verenigingen en adviesraden, nemen we de verantwoordelijkheid voor onszelf en voor onze stad. Zo maken we in Lier en Hooikt werk van een betrokken samenleving, met een geëngageerde politiek van en voor de mensen.

Richting de gemeenteraadsverkiezingen van oktober dit najaar zullen we dan ook het beste bundelen van alle ideeën en alle mensen die samen met ons vooruit willen gaan naar. Want wij kiezen heel bewust voor oplossingen, gericht naar onze toekomst en die van onze (klein)kinderen. Een toekomst met meer ruimte voor onze kinderen om te spelen, meer ruimte om te sporten of elkaar te ontmoeten, meer zuurstof voor lokale ondernemers en landbouwers, kortom: meer Lier en Hooikt.

Daarom kiezen we met CD&V Lier-Koningshooikt ook in onze stad voor #dewegvooruit. De Weg Vooruit naar méér Lier en méér Hooikt!