Eén miljoen huisbezoeken. Eén miljoen keer direct contact. Het was de ambitieuze doelstelling die CD&V-voorzitter Wouter Beke alle CD&V-leden voorspiegelde in januari. Ook wij doen mee! Maar op een manier die onze stad eigen is: gezellig, gemoedelijk en smakelijk, met een zomerbar en ijsjes.

Een goede babbel: het is nog altijd dé manier om mensen beter te leren kennen en te voelen wat zij belangrijk vinden, wat hen bezighoudt. Daarom zijn huisbezoeken nog altijd nodig en nuttig, ook in het digitale tijdperk”, zegt onze lijsttrekker Stijn. “Het is beste manier om iederéén te bereiken: jong en wat minder jong, gezinnen en alleenstaanden, mensen die eenzaam of niet meer zo mobiel zijn…”

Onze voorzitter Maxime vult aan: “We pakken het echter iets anders dan gewoonlijk aan. We willen er tegelijk ook een tof moment voor de buurt waar we op wandel zijn van maken. Met buurtbewoners die ook elkáár beter leren kennen. Dat doen we met een zomerbar én met ijsjes.”

Het idee is eenvoudig: elk weekend van juni strijken we neer in een andere buurt of wijk. Op een centrale plek wordt een mobiele zomerbar geïnstalleerd. Met een stijlvol magazine in de hand én met een ijskar wordt van deur tot deur gegaan voor een babbel over de straat, de buurt, de stad.

Stijn: "En we nodigen iedereen uit om nog een drankje te komen meepikken in onze zomerbar ‘om de hoek’ en te klinken met de andere buurtbewoners.”

Op zondag 3 juni strijkt onze Zomerbar neer in de Ros Beiaardstraat (13u-16u), op zondag 10 juni op het Belfortplein (13u-16u). Zondag 17 juni staat de bar op de jaarmarkt van Koningshooikt. Op zaterdag 23 juni wordt het grasveld aan het zwembad de uitvalbasis (10u-13u30) en op zaterdag 30 juni het grasveldje aan de P. Benoitlaan op Zevenbergen (13u-16u).