Recent kondigde schepen Wollants op RTV de mogelijke invoering aan van een fietsstraat in de Predikherenlaan en mogelijk ook in andere straten van onze stad. Meer informatie konden we daarover echter niet terugvinden en ook structureel overleg hierover via de formele advies- en overlegorganen leek niet te hebben plaatsgevonden.

Voor CD&V dient de invoering van fietsstraten te passen in een ruimer (fiets-)mobilitetskader dat door zoveel mogelijk stakeholders (bewoners(verenigingen), Fietsersbond, mobiliteitsraad, …) moet worden gedragen.

Daarom interpelleerde CD&V bij monde van Koen Breugelmans het stadsbestuur hierover tijdens de laatste gemeenteraad. De bevoegde schepen stelde dat er hieromtrent nog niets beslist is, maar dat het een denkpiste is die in het kader van een ruimere fietsmobiliteitsvisie wordt bekeken. Fietsersbond en mobiliteitsraad zullen hierbij betrokken worden. Afspraak hierover in het voorjaar van 2017.