Stijn Coenen en Evi Van Camp, beide sinds januari gemeenteraadslid voor onze afdeling, doen mee aan de Vlaamse en federale verkiezingen in mei. Fractieleider Stijn zal terug te vinden zijn op de 15de opvolgersplaats voor het Vlaams Parlement, Evi op een mooie 10de plaats voor de Kamer. “Lier en Koningshooikt blijven onze eerste bekommernis, maar ook in Brussel moet je gehoord worden. Het is een mooie erkenning van het harde werk van onze afdeling”, aldus onze voorzitter Maxime.

Stijn zal dus terug te vinden zijn op de lijst getrokken door Vlaams minister Koen Van den Heuvel. “Ik heb er zin in”, zegt Stijn. “De samenleving verandert snel. Met oplossingen van het verleden gaan we de uitdagingen van morgen niet oplossen. Onder meer op het vlak van onderwijs en ondernemen, komt er heel wat op ons af. Ik pleit voor vernieuwende oplossingen én durf. Maar vooral wil ik de uitdagingen van Lier en Koningshooikt binnen onze partij bovenaan de agenda krijgen. Een Liers-Hooiktse stem in Brussel zeg maar.”

Het is ook de voornaamste reden waarom Evi  er vol voor wilt gaan in: stad en dorp bovenaan de agenda krijgen. Maar er speelt meer. “Mijn man en ik runnen een landbouwbedrijf en zorgboerderij. We zijn ondernemers, landbouwers én zorgverstrekkers. Het is mijn overtuiging dat alle beleidsniveaus de handen in elkaar moeten slaan om een leefbare en duurzame toekomst voor de volgende generaties te garanderen. Samenwerken is de boodschap: tussen stad en platteland, jong en oud, boer en buurt en dus ook tussen Vlaanderen, België en Europa. Door allemaal naar onze navel te staren, gaan we er niet komen.”

Voorzitter Maxime is opgetogen met de kandidaturen van zijn raadsleden: “Lier en Koningshooikt blijven uiteraard onze eerste bekommernis. Maar ook in Brussel moet je gehoord worden. De vraag van lijsttrekkers Koen Van den Heuvel en Servais Verherstraeten aan onze afdeling is ook een mooie erkenning van het harde werk van heel onze afdeling de voorbije maanden en jaren.

Lees de reacties ()
Lees de reacties () Verberg reacties