Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsflash: modellijst verkiezingen
Modellijst gemeenteraadsverkiezingen bekend gemaakt op nieuwjaarsreceptie
CD&V Lier-Koningshooikt trekt vernieuwd, verjongd & verbreed naar de stembus. Op onze nieuwjaarsreceptie in CC Colibrant werden de topplaatsen op onze lijst voorgesteld, na een stemming onder de leden. Het voorstel van het afdelingsbestuur werd met 90% goedgekeurd.
Evi VAN CAMP (35) en Stéphanie VAN CAMPENHOUT (28) vertolken de vernieuwing en de verjonging bovenaan de CD&V-lijst, op respectievelijk de 2de en de 4de plaats.
Evi runt samen met haar man en haar schoonbroer tuinbouwbedrijf en hoevewinkel Vercammen in Koningshooikt. Ze werkt ook deeltijds voor de Boerenbond. Binnen onze afdeling trekt ze de inhoudelijke cel ‘Stad in Actie’ die zich o.m. bezighoudt met landbouw, ondernemen, sport, toerisme & cultuur.
Stéphanie is voorzitster van JONGCD&V en woont op de Dungelhoeffsite. Ze is een van de drijvende krachten achter de vernieuwing en nieuwe dynamiek binnen CD&V Lier-Koningshooikt en de architect van acties rond leegstand in het kernwinkelgebied, fietsveiligheid en duurzaamheid. Ze is ook actief binnen parochie Heilig-Kruis en in het jeugdpastoraal.
Voor ervaring en continuïteit op de prominente plaatsen zorgen twee voormalige schepenen. Fractieleider Koen BREUGELMANS (56) smijt zich vanop de 3de plaats in de verkiezingsstrijd. Op de constructieve en gedegen manier die we van hem gewoon zijn, blijft hij zich inzetten voor Lier & Koningshooikt. Gert VAN EESTER (45), een van onze meest ervaren gemeenteraadsleden, zal de lijst duwen.
We gaan voor een mix van mensen met jarenlange lokale ervaring en ‘jong geweld’, van mensen met een ‘CD&V-stamboom’ en mensen die zich elders inzetten voor Lier & Koningshooikt. Mensen die verbinden. Mensen die bruggen bouwen. En met de voorstelling van deze mensen houden we woord.
De zgn. ‘rits’ – d.w.z. dat mannen en vrouwen elkaar per plek afwisselen – zullen we over de hele lijst doortrekken.
De komende weken maken we stap voor stap de rest van onze lijst bekend.