Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsflits april 2018
Nieuwsflits april
Welkom Artur, Onur & Yannick!
Gisteren stelden we drie nieuwe kandidaten voor onze lijst voor. Met Artur, Onur en Yannick zetten we de vernieuwing verder. Drie talentvolle twintigers die zich volledig smijten voor onze afdeling!
Artur Issaev is 29 jaar, getrouwd, pas papa en al jaren actief binnen CD&V. Vorig jaar verhuisde hij van Berlaar, waar hij gemeenteraadslid en voorzitter van de commissie openbare werken was, naar de Berlarij. Vooral de thema’s diversiteit & samenleven, stadsfinanciën, openbare werken en ruimtelijke ordening liggen hem nauw aan het hart.
Een nieuwe naam is Onur Alar. Hij is 25 jaar, student Internationaal Ondernemen en woont in de wijk Zevenbergen. Onur is gemotiveerd en ambitieus: “Ik ben al lang politiek geïnteresseerd, maar voelde me onvoldoende vertegenwoordigd in het politieke landschap. Dan vind ik dat je zélf je nek moet uitsteken.”
Yannick Hermans is 27 jaar, woont in de Vinkenstraat en werkt tien jaar in de bouwsector. Yannick voetbalt, is voetbaltrainer en hij is al jaren actief binnen KLJ Lier-Noord én Lier-Zuid.
#dewegvooruit met onze CD&V Zomerbar
Eén miljoen huisbezoeken. Dat is één Vlaamse voordeur op drie. Het is het ambitieuze doel dat CD&V zich nationaal stelde dit voorjaar. CD&V Lier-Koningshooikt gaat voor een eigen, zomerse en vrolijke variant: de CD&V Zomerbar!
Elk weekend in juni zal onze zomerbar neerstrijken in een andere buurt of wijk in Lier en Koningshooikt. We komen bij jou aan de deur om je uit te nodigen aan onze bar een glaasje te komen drinken, (hopelijk) van het zonnetje te genieten en van gedachten te wisselen over onze mooie stad. Want jij bent Lier. Jij bent Koningshooikt.
Waar en wanneer strijken we zoal neer? Dat maken we bekend in de loop van mei. Hou dus onze website, onze Facebookpagina en onze volgende Nieuwsflits in de gaten!
Uitstalraam van Lier dringend aan restauratie toe
Vorige week besteedde Gazet van Antwerpen heel wat aandacht aan ons Begijnhof, een van de mooiste en bekendste begijnhoven ter wereld. Jammer genoeg verkeren heel wat woningen er in slechte staat. Het volledige artikel kan je hier nog eens nalezen
Ook tijdens ons eerste ateLIER werd duidelijk dat de staat van onze monumenten een thema is dat sterk leeft. Daarom wil CD&V Lier-Koningshooikt in de toekomst blijven investeren om Lier & Koningshooikt op de kaart te houden!
Hoogtebrug Mallekotstraat niet gewenst door buurtbewoners
Het stadsbestuur heeft plannen om een hoogtebrug te plaatsen ter hoogte van de Steinerschool en takelbedrijf CNS. Slechts sommige buurtbewoners kregen een brief, maar de Steinerschool was niet op de hoogte.
Onze fractieleider Koen vroeg op de gemeenteraad van afgelopen maandag dan ook naar de concrete plannen van het stadsbestuur. Heel wat buurtbewoners zijn immers niet te vinden voor de hoogtebrug, en geven er de voorkeur aan de situatie ongewijzigd te laten.