Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsflits december
Beste lezer,
14/10 is al even achter de rug, maar het was een speciale dag. Met een sterke ploeg, waarvan het voor de helft de eerste deelname aan de verkiezingen was, waren deze verkiezingen best spannend. Sterke mensen met een sterk verhaal: we geloofden er in. En dat geloof werd bevestigd: we winnen een zetel, en we noteren ook mooie individuele scores. We slagen er jammer genoeg niet in om in te breken in het NVA-OVLD-verhaal.
Maar onze dynamiek heeft zeker iets teweeg gebracht, en is een knappe basis om op verder te werken. En dat kan alleen samen met die groep mensen die mee de inhoud en campagne heeft vormgegeven. Samen met jou. Wij hebben je nodig om de komende 6 jaar te wegen op het beleid. En om daarna in 2024 zeker het verschil te maken.
Alvast mijn beste wensen voor het nieuwe jaar,
Stijn Coenen, fractieleider
Nieuwe CD&V-fractie
Op 4 januari 2019 leggen Stijn Coenen (fractieleider), Evi van Camp, Koen Breugelmans en Stéphanie Van Campenhout de eed af als CD&V-gemeenteraadsleden van onze stad.
Ere-schepen Rita heeft besloten niet in de gemeenteraad te zetelen. Op haar vraag zal ze in het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst de individuele OCMW-dossiers opvolgen. Een taak die haar op het lijf geschreven is, aansluit bij haar dagelijkse bezigheden en interesses en ze met een groot hart zal vervullen.
Van harte welkom op onze nieuwjaarsreceptie!
Op zaterdag 19 januari 2019 blikken we graag terug op een druk werkjaar en heffen we het glas op het nieuwe jaar. Een jaar waarin we positief en constructief zullen verderwerken met onze enthousiaste ploeg. We zetten ook Ludo, Gert & Dirk in de
bloemetjes en verwelkomen graag Vlaams fractieleider Koen Van den Heuvel.
PRAKTISCH
Zaterdag 19 januari 2019 - vanaf 19u
CC ’t Spui (hoek Oever-Sionsvest, op de stadsvesten)
19u00: Verwelkoming
19u30: Speeches
20u00: Bekendmaking resultaten voorzittersverkiezingen
21u30: Slot
Quiz JONGCD&V Lier-Koningshooikt
Weet jij nog welke Rode Duivel de meeste goals maakte tijdens het voorbije WK? Of in welk jaar de Beeldenstorm nu weer plaatsvond? Tijd om je geheugen op te frissen en je klaar te stomen voor de quiz van onze jongeren!
JONGCD&V nodigt jou samen met je vrienden en familie uit op de derde editie van hun quiz.
  • Wanneer? Zaterdag 16 februari, start om 20u
  • Waar? PC Heilig Hart, Eeuwfeestlaan 60
  • Ploegen? Max 6 personen per ploeg, kostprijs = 20 euro
>> inschrijven kan via jongcdenvlier@gmail.com
Bestuursvernieuwing
Mensen samenbrengen en verbinden, dat is de beste manier om te kunnen omgaan met een veranderende wereld. Als partij willen we daarin een belangrijke rol spelen. Samen geven we die partij vorm. Een open beweging waarin iedereen zichzelf kan zijn en op zijn eigen manier kan meeschrijven aan ons christendemocratisch verhaal.
Om dit verhaal kracht bij te zetten, organiseren we driejaarlijkse voorzittersverkiezingen. Elk lid kan zijn stem uitbrengen voor de kandidaat-voorzitter(s) van de afdeling en de diverse geledingen (JONGCD&V, Vrouw & Maatschappij, CD&V Senioren). Deze verkiezingen gaan door op zaterdag 19 januari 2019 in CC ’t Spui (hoek Oever-Sionsvest, op de Stadsvesten), tijdens de nieuwjaarsreceptie van de afdeling.
De kandidaten zijn de volgende:
  • CD&V Lier-Koningshooikt: Maxime Penen
  • JONGCD&V: Stéphanie Van Campenhout
  • Vrouw & Maatschappij: Jo Daelemans
  • CD&V Senioren: Walter Crocaerts
Leden van onze afdeling ontvangen een oproepingsbrief om hun stem te komen uitbrengen.