Nieuwsflits februari 2017
CD&V Lier-Koningshooikt
N°201702 - 22/02/2017

Mobiliteitsplan Lier Woonplezier: geef overleg met burgers alle kansen

Een tijdje geleden presenteerde Lier Woonplezier een nieuw mobiliteitsplan voor onze stad. Jammer genoeg maakte N-VA er meteen kipkap van, zonder de voorstelling van het plan bij te wonen en de discussie erover op de mobiliteitsraad af te wachten.

Als CD&V moedigen wij burgerparticipatie enorm aan en zullen we het plan dan ook met een neutrale bril beoordelen en nog verder in dialoog gaan met onze inwoners!

Lees hier het krantenartikel dat hierover verscheen.

Onze afdeling in actie voor Kom op tegen Kanker

Het laatste weekend van januari was niet enkel het weekend van onze nieuwjaarsreceptie, maar stond ook volledig in het teken van Kom op tegen Kanker.

Heel wat van onze bestuursleden trotseerden de koude om op de zaterdagmarkt van 28 januari fietslichtjes te verkopen ten voordele van Kom op tegen Kanker. Ook op de nieuwjaarsreceptie zelf toonden heel wat aanwezigen hun goed hart en kochten fietslichtjes.

"CD&V nationaal zet zich dit jaar volop in voor Kom op tegen Kanker, en daar zetten wij als lokale afdeling graag onze schouders mee onder," zegt voorzitter Maxime.

CD&V steunt stadswaarborg Chiro Koningshooikt

Afgelopen maandag keurde de gemeenteraad de stadswaarborg aan het bouwcomité van Chiro Koningshooikt goed. Ook CD&V steunde de stadswaarborg, gezien ons grote hart voor (jeugd)verenigingen.

De Chirovereniging in Koningshooikt plant op korte termijn zowel voor de meisjes- als de jongensafdeling nieuwe lokalen op te richten. ING wilde hen hiervoor een lening toekennen, op voorwaarde er een stadswaarborg werd verleend.

Door de goedkeuring krijgt de Chirovereniging de lening toegekend en kunnen ze starten met de bouw van hun nieuwe lokalen.

Infoavond met Koen Geens

Hoe gaan we om met procedurefouten? Hoe komen we in de toekomst tot snellere uitspraken? Of hoe gaat justitie om met terrorisme en terreurdreiging?

Minister van Justitie Koen Geens komt het jullie graag vertellen op de gratis infoavond van JONGCD&V op dinsdag 30 mei.
Iedereen is welkom vanaf 20u00 in CC 't Spui om met ons en de minister in dialoog te gaan.

Tot dan!

Vrouw en Maatschappij overhandigt cheque aan VZW TEJO

Vanavond overhandigde V&M een cheque ter waarde van 607 euro aan VZW TEJO. Dat bedrag is de opbrengst van hun jaarlijkse pannenkoekennamiddag en een benefiet tweedehandskleding verkoop die ze in het najaar van 2016 organiseerden.

VZW Tejo wil een luisterend en veilig oor zijn voor jonge mensen in Lier. Jongeren tussen 10 en 20 jaar kunnen terecht in de locatie van VZW Tejo aan het Begijnhof voor een gesprek en begeleiding. De VZW werkt met getrainde vrijwilligers en begeleidt heel wat jonge mensen. Er wordt goed samengewerkt met scholen.

Dergelijk initiatief past helemaal in de visie en missie van Vrouw en Maatschappij. Daarom werd gekozen om een inspanning te doen en VZW Tejo deze geldsom te schenken.

1ste quiz JONGCD&V groot succes!

Op zaterdag 11 februari organiseerden onze jongeren voor de eerste maal hun quiz, die een groot succes was. De zaal zat met 25 ingeschreven ploegen dan ook bomvol.

In tien ronden streden de ploegen om een podiumplaats om een van de mooie prijzen in de wacht te slepen. Wijkgroep Zevenbergen eindigde op plaats drie en kreeg zes cinematickets voor Varietés. Op de tweede plaats stond de ploeg 'Het hol van Plato', die met 12 personen mogen genieten van een rondvaart op de binnenete met receptie. De overwinning ging naar onze concullega's van N-VA Lier, die met z'n allen mogen genieten van een etentje in Al Taglio.

Proficiat!

Verslag nieuwjaarsreceptie

Onze nieuwjaarsreceptie was een schot in de roos. Zo'n tachtig aanwezigen genoten van lekkere hapjes en drankjes in 't Spui.

Wil je onze nieuwjaarsreceptie herbeleven? Bekijk hier het fotoverslag, de toespraak van Mieke Van Hecke en de speech van onze voorzitter Maxime.

donderdag, 5 oktober, 2017
Info-avond burn-out