Nieuwsflits
CD&V Lier-Koningshooikt
N°201701 - 25/01/2017

Van harte welkom op onze nieuwjaarsreceptie

Nu zondag 29 januari organiseren we onze jaarlijkse nieuwjaarsreceptie. We nodigen u van harte uit om samen met ons terug te blikken op 2016 en te klinken op het nieuwe jaar.

We verwelkomen ook Mieke Van Hecke, voormalig directeur-generaal van Katholiek Onderwijs Vlaanderen en thans voorzitter van het Vlaams Vredesinstituut. In een wereld en samenleving die dieper gepolariseerd lijken dan ooit, houdt zij een warm pleidooi voor het enige échte tegengif: bruggen bouwen tussen mensen en gemeenschappen. Met respect voor elkaars waarden, normen en eigenheid. Ons WIJ-verhaal in de praktijk.

Door uw aanwezigheid op onze receptie kan u ook Kom op tegen Kanker steunen.

Breng gerust familieleden, vrienden en buren mee. Iedereen is welkom vanaf 10u30 in 't Spui.

Quiz JONGCD&V

Op zaterdag 11 februari organiseren onze jongeren voor de eerste maal een quiz. Ondertussen schreven al heel wat ploegen zich in, maar er zijn nog enkele plaatsen vrij.
Zin om je kennis te testen en kans te maken op een van de mooie Lierse prijzen? Schrijf je dan snel in via lier.cdenv.be/quiz.

De quiz vindt plaats in PC Heilig Hart (Eeuwfeestlaan 60, 2500 Lier) en start om 20u00 stipt.

Graag tot dan!

Aan het woord: Marc Op de Beeck

foto van CD&V Lier-Koningshooikt.

Marc werd een dikke vier jaar geleden lid van onze partij. Al snel werd duidelijk dat hij graag de handen uit de mouwen steekt, en trekt dan ook al ruim drie jaar ons activiteitenteam. Ze organiseerden al heel wat activiteiten voor onze afdeling, zo ook onze nieuwjaarsreceptie van zondag.

Marc, komt alles goed voor zondag?
Natuurlijk, we zijn goed voorbereid! We kunnen altijd op heel wat hulp rekenen, en ondertussen is het organiseren van zo'n nieuwjaarsreceptie bijna routine geworden.

Jullie kozen opnieuw voor 't Spui als locatie, een mooie spot in Lier. Wat is jouw favoriete plek in Lier?
Voor mij springt het Begijnhof er uit, en de kerk. Maar er zijn uiteraard nog veel mooie plekken in onze stad.

Je organiseert al enkele jaren de activiteiten van onze afdeling. Welke is je het meest bijgebleven?
Ongetwijfeld de barbecue, die was enorm geslaagd! De sfeer zat goed, we hadden enorm veel volk én er was een goede samenwerking. De formule voor een geslaagde activiteit dus!

Wanneer is de nieuwjaarsreceptie zondag geslaagd?
Voor mij is die geslaagd wanneer onze voorzitter Maxime een positieve boodschap kan brengen naar de mensen, die de nieuwe weg van CD&V Lier-Koningshooikt overbrengt. Ik hoop veel nieuwe gezichten te zien, die onze partij sterker kunnen maken.

'Onze' Evi 1ste ereboerin!

Twee weken geleden vond de finale van de 'Schoonste Boerin van Vlaanderen' plaats. 'Onze' Evi Van Camp werd op Agriflanders uitgeroepen tot eerste ereboerin.

Evi runt samen met haar man en diens broer land- en tuinbouwbedrijf Gebroeders Vercammen in Koningshooikt. Meer weten? Lees de rubriek 'aan het woord' die je in onze vorige nieuwsflits terugvindt.

Dikke proficiat Evi!

Wij steunen Kom op tegen Kanker! Jij ook?

Afbeeldingsresultaten voor kom op tegen kanker

Onze afdeling steunt ten volle Kom op tegen Kanker. Dit weekend zetten we ons dan ook volop in voor het goede doel.

Nu zaterdag 28 januari vind je ons terug op de zaterdagmarkt. Daar zullen we fietslichtjes verkopen ten voordele van KOTK. Ook zondag op onze nieuwjaarsreceptie heb je de mogelijkheid om fietslichtjes aan te kopen om het goede doel te steunen.

Wist je dat ...

de afhaalplaats van Buurderij Lier vanaf vandaag verhuist naar de bibliotheek? Buurderij Lier begon op 1 juni 2016 in het VTI, maar zocht al een tijdje naar een geschiktere plaats voor haar wekelijks afhaalmoment.
Het idee achter een Buurderij en het overkoepelende netwerk Boeren & Buren is lokale producenten (de Boeren) en klanten (de Buren) rechtstreeks met elkaar in contact te brengen tijdens een wekelijkse pop-up boerenmarkt. De zogenaamde Buren kunnen hun groenten, fruit, vlees, zuivel, kruidenierswaren en ambachtelijk bereide gerechten online bestellen en deze op een vaste locatie en tijdstip afhalen.

Meer weten? Check www.boerenenburen.be

donderdag, 5 oktober, 2017