Nieuwsflits
CD&V Lier-Koningshooikt
N°3 - 29/03/2017

CD&V juicht oprichting welzijnsraad toe

Onze stad kent heel wat adviesraden, zoals bijvoorbeeld de mobiliteitsraad, milieu- en natuurraad of de economische raad. Ze vormen een belangrijke brug tussen burger en beleid. Via de lokale adviesraden kunnen burgers immers hun stem laten horen.

Afgelopen maandag werd op de gemeenteraad de oprichting van een nieuwe adviesraad goedgekeurd: de welzijnsraad. CD&V Lier-Koningshooikt kan dit alleen maar toejuichen. Participatie en inspraak van burgers zijn voor ons van groot belang.

We zijn echter ook kritisch. Meer en meer horen we dat de adviesraden van deze legislatuur in de praktijk lege dozen zijn. Er wordt amper advies gevraagd, laat staan dat er rekening wordt gehouden met het uitgebrachte advies. Erg ontmoedigend voor de vele vrijwilligers in deze raden. We zullen dan ook nauwgezet toekijken dat de doelstellingen van deze nieuwe adviesraad, alsook van de anderen, niet uit het oog verloren worden.

Meer weten over de gemeentelijke adviesraden? Klik hier.

CD&V applaudiseert voor fietsers

Op de eerste dag van de lente werd er traditioneel geapplaudisseerd voor fietsers. Mensen die bewust voor de tweewieler als vervoersmiddel kiezen, worden bedankt en aangemoedigd met een applaus.

Ook enkele CD&V’ers stonden ’s ochtends paraat om de fietsers een hartverwarmend applaus te geven. Zo lieten we zien dat we begaan zijn met de fietser!

Infoavond met Koen Geens

Hoe gaan we om met procedurefouten? Hoe komen we in de toekomst tot snellere uitspraken? Of hoe gaat justitie om met terrorisme en terreurdreiging?

Minister van Justitie Koen Geens komt het jullie graag vertellen op de gratis infoavond van JONGCD&V op dinsdag 30 mei.
Iedereen is welkom vanaf 20u00 in CC 't Spui om met ons en de minister in dialoog te gaan.

Tot dan!

Groepsaankoop elektrische (bak)fietsen

Samen met Duffel, Willebroek en Mechelen organiseert onze stad een groepsaankoop voor elektrische fietsen en bakfietsen. Een voorstel van onze jongeren dat werkelijkheid werd.

Overweeg jij om een elektrische (bak)fiets te kopen? Via de website van de stad vind je alle informatie terug. Je kan nog tot 31 mei deelnemen aan de groepsaankoop.

Aan het woord: Rutger Wuyts

Rutger Wuyts (foto rechts achteraan) werd enkele maanden geleden lid van onze afdeling. Hij woont samen met zijn vrouw en drie kinderen in Koningshooikt.

Meteen werd duidelijk dat hij een bezige bij is. Zo is Rutger bijvoorbeeld al vijf jaar actief als vrijwillige jeugdvoorzitter bij de jeugdopleiding van voetbalclub KFC Duffel. In het kader van de week van de vrijwilliger legden we ons oor te luisteren bij hem.

Benieuwd naar zijn verhaal? Lees het hier.

Wist je dat ...

er vanaf deze zomer een openbare barbecue komt op de evenementenweide aan de Netelaan?

Het brengt de zomersfeer volledig in de stad, maar nog belangrijker: het bevordert het contact tussen de Lierenaars.

De stadsdiensten zorgen voor het onderhoud en het opruimen van het afval, jij moet enkel je eigen vlees meebrengen om te genieten van een heerlijke bbq-avond!

Heb jij je lidmaatschap al hernieuwd?

Heb jij als CD&V-lid je lidmaatschap al hernieuwd voor het nieuwe lidjaar 2017?

Om er zeker van te zijn dat je geen ledenvoordelen verliest, kijk je best even na of je lidgeld voor 2017 reeds in orde is.

Is dat niet het geval of twijfel je nog? Contacteer dan onze ledencel om alles in orde te brengen. Zo blijf je zeker alle informatie (zoals bv. het ledenblad Ampersand) ontvangen.

donderdag, 5 oktober, 2017
Info-avond burn-out