Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsflits mei
Beste lezer,
Via onze nieuwsflits brengen we je elke maand op de hoogte van relevant nieuws in Lier en Hooikt en kom je meer te weten over onze afdeling, standpunten en activiteiten. Jij ontvangt onze nieuwsflits omdat je je zelf hebt ingeschreven via onze website, of omdat je lid bent van onze afdeling.
Indien je onze nieuwflits toch niet meer wenst te ontvangen, kan je hiervoor een mailtje sturen naar info@lier.cdenv.be.
Veel groeten en vooral veel leesplezier,
CD&V Lier-Koningshooikt
We willen onze inwoners en hun buurt beter leren kennen. Daarom trekken we de komende weken rond met onze CD&V Zomerbar. Iedereen kan gratis genieten van een hapje, een drankje en natuurlijk een gezellige babbel.
WAAR KAN JE ONS VINDEN?
  • zondag 3 juni: Sion-Looks (Ros Beiaardstraat)
  • zondag 10 juni: Lisp (Belfortplein)
  • zondag 17 juni: Jaarmarkt Koningshooikt
  • zaterdag 23 juni: Kazernedreef (grasveld aan zwembad)
  • zaterdag 30 juni: Zevenbergen (P. Benoitlaan)
Parels en bloemetjes voor mama’s
Traditiegetrouw houdt Vrouw en Maatschappij, de politieke vrouwenbeweging van onze partij, op moederdag een actie die een aspect van de combinatie gezin, arbeid en vrije tijd in de spotlights zet. Deze keer stond tijdens de Zijblij-dag vrije tijd centraal. Vrouw en Maatschappij Lier deelde tijdens de zaterdagmarkt een bloemetje en badparels uit.
"We zijn al heel wat geëvolueerd in de opname van taken binnen gezinnen. Mannen doen erg hun best. Toch stellen we nog steeds vast dat vrouwen nog meer huishoudelijke taken opnemen. We willen hiervoor op ludieke wijze aandacht vragen maar vooral ook mama’s in de bloemetjes zetten", zegt Jo Daelemans, voorzitter van V&M Lier.
Ook de stad kan haar steentje bijdragen vindt Jo. "Hoe gezinnen hun taken verdelen en hun vrije tijd invullen is natuurlijk hun eigen keuze. Maar de stad zou wel kunnen ondersteunen. Opvanginitiatieven, sport en ontspanning ondersteunen, fietsmobiliteit versterken, dienstverleningsuren verstandig bekijken,…"
Bestuurslid Rutger Wuyts zette ook zijn schouders onder deze actie. "Een evenwichtige combinatie gezin, arbeid en vrije tijd nastreven en ondersteunen is voor mij geen vrouwenzaak, maar ieders zaak. Als drukke papa voel ik dat ook elke dag zo aan."
GESPOT
Onze lijsttrekker Stijn te gast op 'CD&V Live' tijdens de Gezinsdag afgelopen zaterdag. Hij sprak er tijdens de live radiouitzending onder meer over zijn goesting om Lier & Koningshooikt Fietsstad van het jaar te maken!
Meer Lier, meer Hooikt
Begin deze maand organiseerden we onze eigen kandidatendag. 1 ding werd meteen duidelijk: iedereen bruist van de goesting om nog meer uit Lier en Hooikt te halen.
Daarom nemen we graag #dewegvooruit naar meer Lier en meer Hooikt!
Ondernemer en voorzitter KVK Hooikt kiest voor CD&V
Je las het begin deze maand misschien al ergens in de krant of op onze website: Geert Verstraeten kiest vol enthousiasme voor CD&V Lier-Koningshooikt!
Hiermee maakten we nog een nieuwe naam bekend, en krijgt onze lijst stilaan meer vorm.
Als voorzitter van de lokale voetbalclub wil Geert zich uiteraard ook inzetten voor het dossier van het kunstgrasveld. En ook stadsfinanciën interesseren hem: “Dat is de ondernemer die spreekt. Ook een overheid moet ‘waar voor z’n geld’ leveren en de middelen verstandig gebruiken. Ik volg dat dus graag mee op.”