Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsflits september
Verkeersveiligheid: onze prioriteit
Vorige week was het de Week van de Mobiliteit. In het voorjaar zeiden we al dat voor ons verkeersveiligheid en comfort voor de zachte weggebruiker dé topprioriteit voor de komende jaren is. Samen met bewoners, bedrijven, handelaars, verenigingen, scholen, ouders en kinderen gaan we voor...
  •  Investeren in meer afgescheiden fietspaden;
  • Veilige, goed verlichte zebrapaden & oversteekplaatsen;
  • Zwaar vervoer in overleg met de sector beperken in schoolomgevingen (zoals bv. in Kortrijk);
  • Fietsstraten als veilige parallelroute naast meer 'auto-georiënteerde' straten;
  • Fiets- en voetpaden in niet-verzakkingsgevoelige materialen;
  • Dubbelrichting fietsverkeer op nog meer plaatsen waar het veilig kan, invoeren;
  • Meer fietsenstallingen, in het bijzonder aan openbare gebouwen;
Op die manier willen we de de begeerde titel Fietsstad van het Jaar naar Stad Lier halen! Herlees hier ons persbericht met onze inhoudelijke punten.
Leegstand aanpakken
Vandaag in de krant: '30 winkelpanden staan te verkommeren'. Daar moet iets aan gebeuren, want ondernemers doen onze stad 'bougeren'. Onze lijsttrekker Stijn deed in de krant enkele van onze ideeën uit de doeken. Ideeën die ondernemers waarderen én onze stad klaar maken voor de toekomst. Lees hier wat we voor ondernemers doen.
Nood aan betere toegankelijkheid
De openbare ruimte in Lier en Koningshooikt is niet altijd even toegankelijk voor mensen met beperkte of andere mobiliteit. Dat toonde Vrouw & Maatschappij Lier-Koningshooikt, onze vrouwengeleding, aan tijdens een wandeling in het stadscentrum. “Je merkt goed wat beter kan als je het zelf ervaart. Er is nog werk aan de winkel om straten en pleinen toegankelijk te maken voor alle mensen”, zegt onze lijsttrekker Stijn. Kom hier meer te weten over de actie.
WAT DOEN WE VOOR JOU?
Wist je dat… we op onze website heel bondig hebben samengevat wat onze plannen zijn voor bijvoorbeeld jongeren, senioren, natuurliefhebbers of dierenvrienden? In 14 verschillende doelgroepartikels vatten we de essentie van ons programma samen. Zijn al terug te vinden: alleenstaanden, dieren en hun baasjes, gezinnen, Hooiktenaren, kinderen en jongeren, land- en tuinbouwers, mensen in armoede, mensen met een beperking, mensen met een zorgnood, natuurliefhebbers, ondernemers, Pallieters en levensgenieters, senioren, verenigingen.
Neem een kijkje op lier.cdenv.be/visie/themas
NIEMAND UIT DE BOOT: ARMOEDE TERUGDRINGEN PRIORITAIR
VRT blikte in Pano onlangs terug op een reportage over armoede van vijf jaar geleden. Het maakte pijnlijk duidelijk dat de situatie in Vlaanderen nog sterk verbeterd kan worden. Ook in Lier en Koningshooikt leven heel wat inwoners onder de armoedegrens. Armoede terugdringen in onze stad is in onze ogen dan ook een van de belangrijkste uitdagingen voor de volgende beleidsperiode. Voor ons mag niemand uit de boot vallen. Daarom willen we dat er een stevig luik armoedebeleid in het volgende bestuursakkoord worden opgenomen, en dit over verschillende beleidsdomeinen heen. Meer weten? Lees er hier alles over
PROGRAMMA- EN KANDIDATENFOLDERS IN DE BUS!
Vorige week viel een bondige ‘magazineversie’ van ons verkiezingsprogramma bij alle Lierenaars en Hooiktenaren in de bus. Deze week gebeurt hetzelfde met ons kandidaten. Het is te zeggen: op papier uiteraard. Je kan hier ook alles online nalezen.