Nieuwsflits
CD&V Lier-Koningshooikt
N°9 - 27/09/2017

Onze lijsttrekker is bekend!

Afgelopen zaterdag werd op onze teamdag van CD&V Lier-Koningshooikt het lijsttrekkerschap van Stijn Coenen unaniem bekrachtigd.

Stijn is 39 jaar, is getrouwd en heeft drie kinderen. Zijn roots liggen in de Kapelstraat (Leuvense Poort). Het grootste deel van zijn leven speelde zich echter af in de Heistraat. Stijn stamt uit een echte Lierse familie met o.m. een drogisterij in de Berlarij en een zaak in kolen en meststoffen in de Spekkestraat.

In het dagelijks leven werkt Stijn als verantwoordelijke ‘ondernemerschap & partnerschappen’ aan de Thomas More Hogeschool. Tussen 2011 en 2013 stond hij aan het hoofd van het departement ‘Uit in Lier’. Zelf een actief ruiter, is hij lokaal en regionaal actief binnen de Landelijke Rijverenigingen.

“Lier is een té toffe stad om je níet te engageren”, steekt Stijn van wal. “Ik wil voor de scheut positivisme zorgen waar onze geweldige stad, volgens mij, nood aan heeft. Naarmate mijn engagement binnen CD&V groeide, besefte ik steeds sterker hoe graag ik Lier & Koningshooikt wel zie. Ik geloof enorm in de mogelijkheden van onze stad, maar er is nog ruimte voor een pak lef en gedrevenheid. En een vleugje toekomstvisie.”

De nieuwe, frisse wind die binnen onze afdeling waait, speelde zeker mee bij de beslissing in te gaan op de vraag van de partij. “Ik ben nu al even actief binnen CD&V en vanaf het allereerste moment had ik daar een fijn en geloofwaardig gevoel bij. Authentieke mensen met een hart voor Lier & Koningshooikt. Ik voelde de ‘goesting’ om écht iets te maken van de partijvernieuwing. Ik geloof in deze ploeg.”

Op onze nieuwjaarsreceptie van 20 januari zullen we meer uitleg geven over de rest van de lijst.

JONGCD&V vraagt aandacht voor fietsveiligheid

Tijdens de eerste week van het nieuwe schooljaar vroeg JONGCD&V met de slogan 'Laat van je horen!' aandacht van en voor fietsers. Ze deelden voor de start van de schooldag gratis fietsbellen uit aan fietsende scholieren.

“Een nieuw schooljaar zorgt telkens voor meer verkeer voor en na de schooluren. Met onze actie willen wij een boodschap brengen zowel aan fietsers als autobestuurders. Verkeersveiligheid is immers een gedeelde verantwoordelijkheid. Ook fietsers moeten zich volgens de regels verplaatsen”, zegt Stéphanie Van Campenhout, voorzitter van JONGCD&V Lier-Koningshooikt.

Bekijk hier de reportage die daarover verscheen op RTV: http://rtv.be/artikels/jong-cdv-deelt-fietsbellen-uit-aan-scholieren-a43792#sthash.RqbjZeDt.gbpl.

Uitstel voor RUP Laporta-Caroly (Antwerpsesteenweg – Zevenbergen)

Afgelopen gemeenteraad verzocht het stadsbestuur om 60 dagen extra tijd te krijgen om de 112 bezwaarschriften die in het kader van het openbaar onderzoek “RUP Laporta-Caroly” werden ingediend te onderzoeken. Dit RUP (Ruimtelijk UitvoeringsPlan) voorziet nieuwe woningen in de zone tussen Antwerpsesteenweg, Dr. Laportalaan en Baron Carolylaan.

De CD&V-fractie kon hiermee instemmen: het is noodzakelijk dat bezwaarschriften grondig worden onderzocht. De burger verdient dit. CD&V was trouwens enkele maanden geleden al (toen dit dossier op de gemeenteraad voorlag) van mening dat nog diverse zaken verder dienden onderzocht en uitgeklaard. Op zijn vraag aan schepen Grootaers wat de bezwaarschriften inhouden en in welke mate men deze al zijn onderzocht, kreeg Koen Breugelmans geen antwoord. Het Schepencollege had daar nog geen kennis van genomen.

Lees meer ›

Info-avond over burn-out

Save the date: #plantjeidee-ateLIER op 3/12

"We gaan samen met de Lier- en Hooiktenaar in dialoog over de toekomst van onze stad", zeiden we een hele tijd terug. Woorden die we ook effectief omzetten in daden.

Voor de zomervakantie trokken we al naar onze inwoners toe met de oproep 'Plant je idee', om leuke en creatieve idëeën voor onze stad te verzamelen. Nu zetten we een stap verder, met ons eerste #plantjeidee-ateLIER.

We organiseren dit denk- en discussiemoment op zondag 3 december rond Lier, stad in actie. Thema's als lokaal ondernemen, landbouw & handel, sport, toerisme & vrije tijd komen die dag aan bod.

Plaats van afspraak is de Thomas More-campus in de Antwerpsestraat. Starten doen we om 9u30. Meer concrete informatie bezorgen we je binnenkort.

CD&V ongerust over speelveld Tarwelaan

In mei ll. werd er gewerkt op het speelpleintje aan de Tarwelaan. Het pad tussen Tarwelaan en Boekweitlaan (de ‘Trage Weg De Wip’) werd opgebroken, de pingpongtafel en het basketpleintje weggehaald en een deel van de omheining afgebroken.

Enkele maanden later zijn het pad en de omheining nog niet hersteld. Men moet nu over het gras wandelen om het speelpleintje te bereiken of om de doorsteek te gebruiken. Kinderen kunnen zomaar op straat lopen nu de omheining verdwenen is.

CD&V-fractieleider Koen Breugelmans vroeg tijdens de gemeenteraad van 25 september naar de reden van deze ingrepen en naar de toekomstplannen van het stadsbestuur met dit speelveldje.

De bevoegde schepen stelde dat een deel van het speelveld gelegen is op privé-grond. De vorige eigenaar had dit terrein ter beschikking gesteld van de stad, maar de nieuwe eigenaar wenst het terrein te (laten) bebouwen en verzocht de stad om dit terreingedeelte te ontruimen. Op korte termijn wordt wel de omheining opnieuw geplaatst omheen het terreingedeelte van de stad, dat trouwens speelveld blijft. De stad is ook op zoek naar een bijkomende locatie voor een speelveld in Koningshooikt. Indien je een mogelijke locatie weet kan je het ons altijd melden via info@lier.cdenv.be

In de pers

Naar aanleiding van de bekendmaking van onze lijsttrekker, was er de afgelopen dagen heel wat persaandacht voor onze afdeling. Hieronder vind je alle links terug naar de nieuwsberichten over het lijsttrekkerschap van Stijn.

GVA: Nieuwkomer Stijn Coenen trekt CD&V-lijst

RTV: Nieuwe lijsttrekker voor CD&V in Lier en Koningshooikt

Lier Belicht: Stijn Coenen lijsttrekker CD&V voor gemeenteraadsverkiezingen 2018

Het nieuwsblad: Nieuwkomer Stijn Coenen trekt CD&V-lijst