Uitstel voor RUP Laporta-Caroly

woensdag, 27 september, 2017

Afgelopen gemeenteraad verzocht het stadsbestuur om 60 dagen extra tijd te krijgen om de 112 bezwaarschriften die in het kader van het openbaar onderzoek “RUP Laporta-Caroly” werden ingediend te onderzoeken. Dit RUP (Ruimtelijk UitvoeringsPlan) voorziet nieuwe woningen in de zone tussen Antwerpsesteenweg, Dr. Laportalaan en Baron Carolylaan.

De CD&V-fractie kon hiermee instemmen: het is noodzakelijk dat bezwaarschriften grondig worden onderzocht. De burger verdient dit. CD&V was trouwens enkele maanden geleden al (toen dit dossier op de gemeenteraad voorlag) van mening dat nog diverse zaken verder dienden onderzocht en uitgeklaard. Op zijn vraag aan schepen Grootaers wat de bezwaarschriften inhouden en in welke mate men deze al zijn onderzocht, kreeg Koen Breugelmans geen antwoord. Het Schepencollege had daar nog geen kennis van genomen.

Wellicht zal in vele bezwaarschriften de toename van het verkeer, oa aan de  in/uitrit Zevenbergen- Antwerpsesteenweg, worden aangekaart. Dit was alvast een bezorgdheid van de wijkbewoners wijk Zevenbergen, bezorgdheid die zij uitten op een eerdere infovergadering voor de wijkbewoners. Infovergadering die nota bené enkel plaats vond op aandringen van het wijkcomité Zevenbergen, stelt Didier Vanderghote, CD&V-bestuurslid en ook actief bestuurslid binnen het wijkcomité. Trouwens terecht want inspraak en betrokkenheid is belangrijk! Dit wordt door het huidig bestuur wel eens vergeten.

Schepen van mobiliteit Wollants stelde in zijn raadscommissie vorige week dat er eind september een gemeentelijke begeleidingscommissie plaatsvindt waarop het Vlaams Gewest zijn plannen voor de heraanleg van het kruispunt Antwerpsesteenweg - Zevenbergen zou voorleggen. Hierbij zijn er blijkbaar 2 opties: plaatsen van verkeerslichten of het dichtzetten van de doorsteek. Op de vraag of een rotonde nog aan de orde is, stelde de schepen dat dit niet uitgesloten is. Wij houden je hierover zeker verder op de hoogte.