Weinig animo bij stadsbestuur voor Fair-Trade initiatief Wereldraad

dinsdag, 6 juni, 2017
Weinig animo bij stadsbestuur voor Fair-Trade initiatief Wereldraad

In het kader van de dag van de Fairtrade organiseerde de werkgroep FairTrade-gemeente binnen de Wereldraad op 13 mei een “infietstocht” voor de nieuwe «Ecocyclo-fietsroute». De communicatie die zou uitgaan van de stad liet echter te wensen over: op de websites van de stad en van Fairtrade-gemeente was geen informatie over de infietstocht terug te vinden. Handelaars die in de brochure van de Ecocyclo fietsroute staan, werden van het event niet verwittigd. Op de dag zelf was er ook niemand van de stad aanwezig om de deelnemers te verwelkomen en informatie over te infietstocht te verstrekken.

CD&V-fractieleider Koen Breugelmans kaartte een en ander aan tijdens de gemeenteraad van 29 mei. Hij beklemtoonde dat het succes van dergelijke initiatieven voor een groot deel afhangt van de publiciteit die ervoor gevoerd wordt. Indien het stadsbestuur op dat vlak te weinig ondersteuning biedt werkt dat voor de initiatiefnemers (allemaal geëngageerde gvrijwilligers !) ontmoedigend. En dat is alleen maar te betreuren.

Het stadsbestuur kon geen excuus verzinnen; behalve dat er andere (belangrijkere ?) zaken dienden te worden gecommuniceerd. Alvast weinig overtuigend en nogmaals een bevestiging van hoe dit stadsbestuur omgaat met de nochtans goed werkende adviesraden in onze stad.