We willen Koningshooikt 'meer Jut' geven. Net omdat onze Hooiktse mensen er graag wonen, zijn we ook bezorgd. Dit fijne dorp moethaar eigenheid bewaren en een heerlijke plek blijven om te leven, onze kinderen en kleinkinderen op te voeden, om samen te zijn.

Een levendige en veilige dorpskern met dynamische verenigingen, omringd door rustig en proper platteland en op een boogscheut van 'schoon Lier'. Wat wil een mens nog meer? We laten het niet aan het toeval over. Want ook onze kinderen en kleinkinderen moeten met volle teugen van Jut kunnen genieten.

Dat is Meer Lier en Meer Hooikt: Meer 'Jut' in Koningshooikt.

Wat stellen we zoal voor?

• Tussen Lier en Koningshooikt rollen we een ‘rode fietsloper’ uit, parallel met de werken aan het fietspad op de Aarschotsesteenweg;
  • We zijn voorstander van meer fietsstraten daar waar het verkeerstechnisch verstandig is. In Koningshooikt denken we o.m. aan de Beekstraat, de Schoolstraat en een aantal straten in de wijken;
  • De technologie biedt mogelijkheden voor het openbaar vervoer richting Koningshooikt. Een beperkt aantal korte stadsbuslijnen wordt in de toekomst een optie doordat bv. zelfrijdende busjes geen personeel behoeven;
  • Met Cambio bekijken we waar uitbreiding mogelijk is (bv. richting de buitenwijken of Koningshooikt);
  • Busbouwbedrijf Van Hool is een icoon van Koningshooikt. Wél moeten we bekijken hoe de verkeersdruk op de (woon)omgeving kan verminderd worden. Van Hool is vragende partij om dit in overleg samen te bekijken;
  • We gaan op zoek naar een alternatief voor vrachtwagenparking De Laag in Koningshooikt. Een alternatief dat netjes en veilig is voor de truckers. De vrijgekomen ruimte geven we terug aan de Hooiktenaars om een waardevolle dorpsinvulling te geven;
  • Samen met de Hooiktenaren werken we een aangenaam, leefbaar dorpscentrum op mensenmaat uit. De zwakke weggebruiker is aandachtspunt nummer één. Als het aan ons ligt, geven we het tekenpotlood in handen van de Hooiktenaren, verenigingen en ondernemers. Laat hen samen hun dorpskern van morgen uittekenen;
  • Op veel plaatsen is ontharding of openbreken van verharde ondergrond nodig. Dat is ook goed voor de waterproblematiek! In het buitengebied en in Koningshooikt is dit zelfs noodzakelijk;
  • Koningshooikt willen we op de kaart zetten met een een eigen label. Koningshooikt, een dorp met Karakter”, is maar een voorbeeld. De viering van 200 jaar Koningshooikt in 2021 is een unieke kans om dat te doen leven en lanceren;
  • We staken onze nek uit voor een kunstgrasveld voor KVK Hooikt, een noodzaak voor de club om kwaliteit te blijven leveren. Ouders en spelers, bijna allemaal van Lier of Koningshooikt, zijn vragende partij. Ook de club wil een bijdrage doen. Laat ons daar dus samen voor zorgen;
  • Klantvriendelijke dienstverlening blijft bovenaan de agenda staan. In het gemeentehuis van Koningshooikt gaan we voor een meer uitgebreide dienstverlening. Meer documenten zouden er moeten kunnen worden afgehaald.