Tijdens de afgelopen gemeenteraad interpelleerde ons gemeenteraadslid Evi Van Camp schepen Bert Wollants (N-VA) over een dossier dat onze partij nauw aan het hart ligt: het maaien van de bermen in Lier en Koningshooikt. Het is helaas een terugkerend feit, ook dit jaar weer: de bermen worden te laat of slordig gemaaid. Dat moet beter.

Schepen Wollants beaamde dat er door technische en personele omstandigheden dit jaar vertraging zat op het maaien. Evi suggereerde aan de schepen om de hulp in te roepen van onze landbouwers: zij hebben de expertise én het materiaal om een handje toe te steken en zijn zélf gebaat bij netjes en tijdig gemaaide bermen.

Daarnaast zal Stad Lier werk maken van een Bermbeheerplan, zoals dat al bestaat in enkele buurgemeenten. In zo'n plan wordt aan de hand van kleurcodes aangegeven waar en wanneer prioritair moet gemaaid worden.

Onze partij verwacht en eist dat het maaien van de bermen in de toekomst deftig en tijdig gebeurt. Dat zou een evidentie moeten zijn en geen debat in de gemeenteraad vereisen.

Lees de reacties ()
    Lees de reacties () Verberg reacties