CD&V Lier-Koningshooikt lanceert een enquête om alle Lierenaars en Hooiktenaren te bevragen over mogelijke locaties voor een nieuwe hondenweide. “We willen nagaan hoe we de nood aan een nieuwe hondenweide op een centrale locatie kunnen verzoenen met de bekommernissen van onze stadsgenoten die géén hond hebben”, zegt gemeenteraadslid Stéphanie Van Campenhout.

De vraag naar een hondenweide op een meer centrale locatie in de stad of de dorpskom van Koningshooikt leeft bij heel wat hondeneigenaars. Op dit moment kunnen honden enkel terecht op de weide aan de Beatrijslaan (Kloosterheide). Ook in het bestuursakkoord van de stad staat de ambitie voor “een volwaardige en uitdagende hondenspeelweide op een goed bereikbare locatie” opgenomen.

Stéphanie: “Afgelopen voorjaar lanceerde het stadsbestuur de Dungelhoeffsite als nieuwe locatie. Na protest van de buurt werden de plannen opgeborgen. Het is niet eenvoudig om een goede, centraal gelegen locatie te vinden voor een nieuwe hondenweide. Ook begrijpen we de bekommernissen van buurtbewoners. We moeten dus op zoek naar een oplossing. Anders zal een nieuwe hondenweide opnieuw aan de stads- of dorpsrand komen te liggen en schiet ze haar doel voorbij.”

Om alle ideeën te verzamelen, lanceren we een online enquête. Van Campenhout: “We willen nagaan hoe we zowel aan hondeneigenaars als aan niet-eigenaars tegemoet kunnen komen in de zoektocht naar een geschikte locatie. De enquête is zo opgesteld dat zowel hondeneigenaars als niet-hondeneigenaars hun ideeën kwijt kunnen. Hopelijk komen we zo tot een oplossing waar iedereen zich in kan vinden.”

Lees de reacties ()
    Lees de reacties () Verberg reacties