Tijdens de gemeenteraad vroeg ons raadslid Stéphanie Van Campenhout aan het stadsbestuur om ook ná corona en wanneer weer publiek is toegelaten de livestream van de gemeenteraad te behouden. Het is laagdrempelig, transparant en handig. We zijn blij dat het stadsbestuur Stéphanies vraag positief beantwoordde.

Tot op vandaag worden de audio-opnames van de gemeente- en OCMW-raad op de website van de stad geplaatst. Deze opnames zijn meteen ook het zittingsverslag.

Door de eerste lockdown was de stad genoodzaakt een digitaal stapje verder te gaan. In april 2020 vond de gemeenteraad voor het eerst digitaal plaats. Een maand later werd ook voorzien in een livestream via het nieuwe YouTubekanaal van de stad. Sindsdien kan je er zowel de gemeente- en OCMW-raad als de voorbereidende raadscommissies volgen.

Zo'n livestream is transparant en laagdrempelig: je kan hem immers van thuis uit volgen en moet niet per se de verplaatsing naar het stadskantoor maken om de gemeenteraad te kunnen volgen.

We zijn verheugd dat het stadsbestuur onze vraag steunde. Er wordt ook gekeken naar nieuwe technische apparatuur om de livestream kwalitatief te verbeteren. Top!

• e-government en administratieve vereenvoudiging
Lees de reacties ()
Lees de reacties () Verberg reacties