Vandaag vernamen we dat Stad en OCMW Lier zullen deelnemen aan het project 'Veerkrachtige Dorpen: samen sterk!' van de Provincie Antwerpen. De samenwerkingsovereenkomst wordt binnenkort ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad. Bijzonder goed nieuws vinden we dat. Ons raadslid Evi Van Camp plaatste het dossier reeds in april 2019 op de agenda.

Het project speelt in op de noden waar dorpen vandaag mee te maken krijgen: minder sociale cohesie, mobiliteit, vergrijzing, klimaat, minder voorzieningen… Samen met de lokale besturen en de inwoners gaat de Provincie Antwerpen op zoek naar creatieve oplossingen voor deze uitdagingen. Centrale thema's zijn: samenleven, mobiliteit, klimaat en energie, basisvoorzieningen (onderwijs, openbare diensten, eerstelijnsvoorzieningen), handel en bedrijvigheid, wonen en open ruimte.

Evi vroeg tijdens de gemeenteraad van april 2019 al aan het stadsbestuur om met ons dorp Koningshooikt in te stappen in het project. Hulshout, Booischot, Schriek, Essen, Groot-Vorst (Laakdal), Schoonbroek (Retie), Essen-centrum, Sint-Jozef-Rijkevorsel en Braken (Wuustwezel) gingen Koningshooikt al vooraf.

Topnieuws dus dat we sowieso van dichtbij zullen volgen.

Alle informatie over het project 'Veerkrachtige Dorpen: samen sterk' vind je op https://veerkrachtigedorpen.be/

• Mobiliteit & openbaar vervoer
Lees de reacties ()