In oktober lanceerde ons raadslid Stéphanie Van Campenhout een mini-enquête voor hondeneigenaars én niet-eigenaars. De bedoeling van de enquête: polsen naar de ideeën over en mogelijke locaties voor nieuwe, centraal gelegen hondenweides of losloopzones. Op de jongste gemeenteraad werd haar voorstel om nieuwe zones te onderzoeken unaniem goedgekeurd.

Er is nood aan een centraal gelegen hondenweide of losloopzone. Ook het bestuursakkoord van de meerderheid spreekt erover. De resultaten van de enquête werden op de gemeenteraad van november dan ook goed onthaald. Vorige week lichtte Stéphanie ze in detail toe aan de bevoegde schepen en geïnteresseerde gemeenteraadsleden. Afgelopen maandag stond het punt opnieuw op de agenda van de gemeenteraad.

Stéphanies voorstel werd unaniem goedgekeurd: de gemeenteraad geeft het stadsbestuur opdracht om tegen mei 2021 een nieuwe hondenweide of losloopzone te onderzoeken. Ook de nieuwe participatieambtenaar van de stad wordt betrokken. Zo is de input van onze inwoners gegarandeerd.

U ziet: ook vanuit de oppositie kan je met goed werk zaken in beweging zetten. We kijken uit naar de resultaten van het onderzoek van het stadsbestuur.

Resultaten mini-enquête

Lees de reacties ()